15 Eylül 2010 Çarşamba

Unutmamak için notlar 19. aya 3 gün kala

Deniz'in söylediği kelimeler
anne
baba
gel
pist
oğda
buğda
nerde
otur
züğa (zürafa)
iiiiiigggg (matkap sesi)
üüü  ü  (horoz sesi)
vın (araba)
at
hav hav

Çok konuşuyor hatta hiç susmuyor ama bunlar seçebildiklerim. Her söylediğini anlamak mümkün yeterki dinlemeyi bil.

Sebzeleri çiğ yemek hoşuna gidiyor (fasulye, kabak, salatalık, havuç, domates, soğan).
Haşlanmış brokoliye bayılıyor, kırmızı etin yanında veriyorum. Makarnayı seviyor, kuru makarnayı önce zeytin yağında hafifçe pembeleştirip üstüne az miktarda su ekleyip öyle pişiriyorum böylelikle makarna daha lezzetli ve vitamini kaçmamış oluyor, üzerine tereyağı ve rendelenmiş tulum peyniri ekliyorum, yanına da köfte. Bu ikiliyi çatalla da elle de kolay yediği için favorimiz, tabi sebzeyi de ihmal etniyoruz.

Sofraya birlikte oturuyoruz, mama sandalyesinin altına bir örtü seriyorum, tabağını da önüne koyuyorum; ortalık kirlenecekmiş derdinden uzak, oğluşun güvenle kaşık sallayışını izliyorum. Çoğu zaman yemek yerken yanımızda oyuncak olmuyor ama bazen oyundan kopmak istemediğinde elindeki oyuncakla mama sandalyesine oturmasına izin veriyorum zaten yemek başladığında oyuncak unutuluyor.

2-3 parçalı pazıllar hala favorimiz şimdi birde küplerden kazırlanmış pazılları oynuyoruz her bir yüzeyinde farklı bir resmin parçaları var, arada küpleri üst üste dizip yıkmayı seviyoruz.
Plastik el arabası ile koşturmak ise en sevdiklerimizden, üzerine yerleştirdiği oyuncakları taşırken her düşürdüğünde tekrar yerleştirip koşturmaktan bıkmıyor.

Dün akşam uyku öncesi oyun oynuyorduk, babası kırmızı arabanı verir misin Deniz, oynamak istiyorum seninle dedi; bizim Deniz oyuncağını aldı ama babasına vermek istemedi, başka oyuncaklarda da denedik aynı şekilde davrandı; oğluş kıskanmaya başladı eşyalarını, en az ilgilendiği, pek oynamadığı arabasını verdi babasına.

Bir kaç gecedir akşamları yatmadan önce bezini değiştirmek istiyorum bana izin vermiyor, babası teklif ettiğinde hemen yatıp hazırola geçiyor.

"Tİ" de pek gelişme yok  şöyle ki, artık çişini kakasını yapmadan önce onu anlayabiliyorum. Kakasını yaptığında da bezine aşağıya doğru asılıyor ama iş lazımlığa oturmaya gelince olmuyor. Denemeye devam.

Daha hızlı koşuyor, merdivenlerden yardımsız çıkıyor (tabi gözetimim altında) fakat inerken bir elini tutuyorum diğer eliyle trabzana tutunarak güzelce iniyor.
Yürüyüşünde geçen ay farkettim bir şey var, sol ayak ucu biraz içe dönük basıyor. Doktoruyla konuştum iki yaşına kadar bekleyelim kendiliğinden düzelebilir dedi, takip ediyorum.

Tutturmaları devam ediyor ama çok ısrarcı değil henüz.

Uyku düzeni değişti, sabah uykusunu kaldırdı, öğleden sonra bir kez uyuyor ve sabahları 7:30 değil 8 de kalkıyor, akşam yatış saati neyse ki değişmedi saat 21:30 da yatıyoruz. Yer yatağını kaldırdım, akşamları artık serin oluyor ve bizim afacanı her sabah başka bir köşede bulduğumdan artık normal yatağına geçtik(aslına bakarsanız yer yatağı çocuklar için çok uygun, güven ve serbestlik sağlıyor ama oda düzeni bozulduğundan ve havalar serinlediğinden vaz geçtim)

Tehlikeli hareketleri arttı, artık dış kapıyı da açabiliyor, kapıyı her zaman kilitli tutuyoruz, emniyet kilidi hep kapalı, dün bakıcı teyzemiş farketmiş, kapıyı açmış ve tabiki çıkamamış, anahtar çevirmekte de daha usta yakında başarıya ulaşacak gibi.

Haftada iki üç gün uyku öncesi müzik eşliğinde masaja devam ediyoruz, hadi oğlum masaj yapalım dediğim anda oğluş örtünün üstüne yatıyor, afacan çok tatlı.

Favori müzikleri:
Raimond Lap'in cd leri  uzun süredir uyku öncesi müziği oldu Deniz'in, çok seviyor, hemen uyku moduna giriyor ve çok dinlendirici, zaman zaman ben de uykuya dalıyorum Deniz'le birlikte. (bazen  oyun oynarken de dinliyor bu cdleri)
Brahms'ın ninnisi de sevdikleri arasında.
http://www.vidivodo.com/377854/brahms-lullaby-_-ninni


Atıştırmalıklar:
Badem
fındık
sade kek
lor kurabiyesi
elma
muz
üzüm
çubuk kraker

3 yorum:

elifin terazisi dedi ki...

Ne tatlıdır şimdi, Allah bağışlasın:)

FADİŞ dedi ki...

Teşekkür ederim, amin.Tatlı oluyorlar değil mi? Daha dün minicik bir bebekti. Bu kadar hızlı büyümelerine şaşıyorum.

Hande dedi ki...

Ne güzel bir kaç ayda bile ne çok şey değişiyor..Sen yazınca çok hoşuma gitti..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...