17 Eylül 2010 Cuma

CIRCIR BÖCEĞİM(CIR CIR DEĞİL AĞUSTOS BÖCEĞİ İMİŞ)

Pazartesinden beri laboratuarımın hangi köşesinden geldiğini bilemediğim bir ses ve uzun aramalar sonucu saklambaç oynamayı bıraktığım cırcır böceği nihayet kendini gösterdi. Onu sobeleyip, fotosunu, cümle aleme gösteriyorum. Bu cırcır böcek pek bi çirkin görünmekle birlikte sesi bütün laboratuvarı kaplamış olup beni çıldırma noktasına getirmiştir. Şu anda nerde mi işte burda kapının altından bir görünüp bir kayboluyor birazdan kapı dışarı edilip açık havaya kavuşacak.

6 yorum:

banuca dedi ki...

Ayyy, hele gece yatağa yattığında evin içinde biryerlerden gelince sesi, çıldırtıyor:) Uzaktan toplu halde seslerini dinlemeyi seviyorum. Bizim burada iki cinsi de var, yani bu seninki ağustos böceği, cırcır böceği yeşil daha küçük birşey. Neyseki bulmuşun:)

sevim dedi ki...

ramazandada bizim evde vardı her gece başlardı ötmeye
eskiden fındık evinde kalırken geceleri bu sesle uyurduk çocukluğum geliyor aklıma ama hiç bir zaman bu böceğin o sesi çıkardığını biklmiyordum evde sesine daha fazla dayanamayan eşim arayıp bulana kadar bende bırak çıkarma sakın demiştim ama huzur veriyor bu ses sizede tam tersi huzursuzluk gelki bizimki geceleri öttüğünden öyle geliyordur bana bilemiyorumki

FADİŞ dedi ki...

Banuca,
Uzaktan ses toplu halde gelince gerçekten huzur verici olabiliyor, özellikle bizim oğluş bu fikirde. Ağustos böceği olduğunu öğrendim nihayet, senin dediğin gibi farklı görünüyorlar, sesi beni yanılttı.Doğayla iç içe olmak başka bir şey canım:)

FADİŞ dedi ki...

Geceleri farklı Sevimcim, gündüz işle meşgulken ve ses mekanda yankı yaparken farklı oluyor tabi. Bir böceğin eski günleri hatırlatması ne güzel.

FADİŞ dedi ki...

Banuca, siz iyisiniz güzelce anlatmışsınız böceklerin farklarını, eşim epey bir alay konusu yaptı bu böcek hakkında nasıl bilemezsin diye.

banuca dedi ki...

Fadişcim, ikisinin arasındaki farkı ancak ses çıkaranı bulduğumda öğrenmiştim ben de, sesi çıkaranı bulduğumda yeşil küçük bir sinek cinsi görünce şaşırmıştım, çünkü o sesi çıkaranın çekirgeye benzer böcek olduğunu sanıyordum, onu da "ağustos böceği ile karınca" masalından tanıyordum ve cırcır böceği ile aynı sanıyordum:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...