15 Temmuz 2010 Perşembe

BAHÇEMİN VERDİKLERİ

Patlıcanlar közlendi, taze biber, domates doğrandı, börülceler haşlanıp salatanın içine eklendi bol limonlu, zeytin yağlı servis edildi.
Bu sabah bahçeyi kontrole gittiğimde bir kez daha köy hasreti çektiğimi hissettim. Rahmetli anneannemin toprağını görmek istedim. Nur içinde yatsın. Az yemedik sebzesini, ekmeğini, hepimizi doyurdu. Her kış tarhanamız hazır gelirdi. Kış elması eksik olmazdı, arada bir köy ekmeğinin kokusunu içimize çeke çeke yerdik. Allah rahmet eylesin. Kız gızım bu toprak beni hiç aç bırakmadı, ne verdiysem 10 katını geri aldım ondan derdi. Bakmazsan dağ olur bakarsan bağ. Ben bu üzümlere bakmasam bir salkım bile olmaz bu asmada derdi. Artık yaşlandığında kara kara düşünürdü bu toprağı kim işleyecek diye. Sağolsun teyze ve çocukları işliyorlar toprağı, yetiyor onlara, yeterki öksüz kalmasın toprak, bassın ayaklar, çapa görsün, su görsün, ata yadigarı topraklar.  
Oğluşu da alıp elma bahçesine götürmek istiyorum onu, gene kafam kadar büyük oluyor mudur elmalar acaba? Cırcır böceklerinin sesleri, kuşların cıvıldaşmalarıyla gezerdik bahçeyi, bana cennet gibi gelirdi her yer;  elma bahçesine her gittiğimde kenarından akan dereye ayaklarımı sokar serinlerdim, yemenimi ıslatır koyardım başıma. Akan buz gibi soğuk su taaa içimi serinletirdi.

4 yorum:

banuca dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın...
Gerçekten eğer toprağı seversen sana çok cömert davranıyor, bir de toprakları beton yığını haline getirenler anlasa bunu....

Yildiz dedi ki...

Maşallah
patlıcanlar pırıl pırıl ne güzel közlenir onlar :)
hele alacalı patlıcanlar lokum gibi olur biberler kıtır kıtır taptaze maşallah bereketli bir bahçe emeği geçen herkese afiyetler olsun........

FADİŞ dedi ki...

Sağol banuca. Eskilerin sözleri bana daha gerçek ve içten geliyor doğrusu. Onların yaşam felsefeleri çok sade ve gerçekleştirilebilir, somut. Toprak verirsen daha fazlasını veriyor, kucaklıyor seni, cömert. Topraktan, toprak insanından öğrenecek çok şey var. Ne acı ki Sanayi bölgeleri hep memleketin en verimli arazilerine kuruluyor, çiftçiler tarlalarını satıyor,işçi oluyor.

FADİŞ dedi ki...

Yıldız teşekkürler, İMC usulü tarım yapıyoruz biz. Pek çok kişinin emeği var, sağ olsunlar, inan bu sıcakta sadece sabahları bahçeye gidebiliyorum o da zamanım olursa, güya biberleri patlıcanları toplayıp, kurutmaya başlayacağım nerdeeeee. Bir an önce halletmeliyim bu meseleyi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...