17 Mayıs 2010 Pazartesi

HÜZÜNLÜ PAZAR MESAİSİ

Babamızın pazar mesaisi vardı ve oğluşla hiç ilgilenemedi, telefonda konuştuğumuzda sesi titriyordu, çok özlemiş, bebeğin kokusu burnumda tütüyor dedi. Ne yapalım başka pazarlara inşallah, üçümüz birlikte geçiririz günü.
Biz de oğluşla bir dolu şey yaptık. Önce güçlü bir kahvaltı arkasından yoğurt.  Artık dur durak bilmiyor koşturuyor her yerde.  Gündüz uykusunu da ağaçların bol olduğu temiz bir havada aldı. Salınlacaklara bindik, kaydırak kaydık, bisikletimizi diğer çocuklarla paylaştık. Heniz benim oyuncağım diyeceği yaşta değil, rahatlıkla teslim ediyor herşeyini, sonra geçip karşılarına çocukları izliyor kocaman bir tebessümle. Öğle yemeğini biraz geç yedik bu sefer, uyku daha tatlı geldi yumurcağa. Hava rüzgarlıydı yemekten sonra balkona çıktık, kulaklarımızı şapkayla kapattık.Balkonda da yoğurt yedik yine. Maşallah yoğurdu çok seviyor. Balkonda oğluşun yıkanan çamaşırlarını astım ve akşam yemeğine kadar oyun oynamaya devam ettik. Ursula Laguin'in Kanatlı kediler serisinin 1. kitabına bakıyoruz birlikte. Bu kitabı bana okutmayı çok seviyor, kedileri de ayrıca seviyor, işaret parmağımı o minik elleriyle tutuyor ve  yazıların üzerinde gezdirerek okutmaya bayılıyor. Akşam yemeğinden önce uykusu öyle çok geldi ki yemek yemeden yatacağını düşündüm, ama hızlıca yemeğini hazırladım, önüne de bir tabak biraz yemek koyup kaşığı da eline tutuşturdum,  yemeği böylelikle yedik. Elinde kaşık, bir iş başarmanın keyfiyle itiraz etmeden ağzını açtı ve yemeğimizi bitirdik. Yemekten sonra trenlerimizle oynadık ve doğru yatağa gittik, küçük bey kucağımda şekerlemesini yaptı ve oğluşu yatağına bıraktım usulca.
Yaşı büyüdükçe uykudan uyanmaları azaldı. Sabahları saat altı gibi kalkıp beni çağırıyor, elinde sevdiği yastığı beni bekliyor, alıyoruz emziğini doğru annenin yatağına, mışıl mışıl bir saat daha yatıyor ortamızda sonra birlikte kalkıyoruz saat yedide. Saat 08:10 da Nezaket Teyzesine emanet edip çıkıyoruz, arkamızdan kapıyı oğluş kapatıyor ve balkondan el sallıyor bize. Bu rutine iyice alıştı, bakalım biraz daha büyüyünce de böyle sorunsuz bir sabah ayrılığı yaşayacak mıyız? Umarım öyle olur.
NOT: Gece yatağıma yattığımda sızıp kalmışım, deliksiz bir uyku çektim, nasıl yorulmuşum. Babiş olsaydı her şeyi paylaşır,  bu kadar yorulmazdım.

1 yorum:

Bahar YORGUN dedi ki...

Olsun canım benim beraberde güzel bir gün geçirmişsiniz :) yoğurt yemesi güzel birşey kemikleri sağlam olur

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...