29 Mart 2010 Pazartesi

AY HALLERİ

Ay halinin şöyle bir özelliği var blogger arkadaşlarım. Ya gözlerinizin perdesi açılıyor sonuna kadar, gerçekleri görüyorsunuz en uçlarda ya da perde sizin, daha önce fark etmediğiniz başka bir pencereye açılıyor, feleğiniz şaşıyor; zaman zaman her ikisi de oluyor bende. Tam bir dram kraliçesine dönüşüp, arada bir de cadaloz kesiliyorum. Hormonların bir insana yapabildikleri ortada. Nerede ve kiminle olduğum önemli değil, sınırlarımı yıkıp dalıyorum en acımasız nehirlere. Bu ay halinin hiç mi iyi tarafı yok ? Hala yumurtluyor olmak belki bir teselli olabilir. Yanlış anlamayın olayı sadece hormon etkisi olarak görüyorum. Hormonların kadınlar üzerindeki etkisi sanki daha fazla gibi. Cahilliğimi bağışlayın. Haşimoto tirodi hastası olarak hormonların olmazsa olmazlarını bir güzel öğrendim. Tiroit hormonunun az çalışmasının insanı nasıl etkilediğini en azından bende ne gibi sonuçlar doğurduğunu öğrendim. Yüksek tansiyon, yüksek kolesterol, tip 1 diyabet (çok şükür henüz olmadım, beslenmeme dikkat ediyorum, bu hastalığı geciktirmek için elimden geleni yapıyorum), metabolizmanın yavaş çalışması, sinirlilik hali, saç dökülmesi, sedef. Korkmayın bunların pek çoğuyla başa çıkmak mümkün. Öncelikle beslenmeye dikkat etmek, tiroit ilacını almak ve rutin kontrollerinizi yaptırmak çok önemli. Herkesin bence senede bir kez kan değerlerine ve hormonlarına baktırması gerekir diyorum, özellikle ailesinin geçmişinde tiroit rahatsızlığı varsa. Sebepsiz yorgunluk hali, sinirlilik, saç dökülmesi, hızlı kilo alma ve kilo verememe, çarpıntı yaşıyorsanız bir doktora görünün derim.

1 yorum:

Bahar YORGUN dedi ki...

tesellin çok hoşuma gitti. evet canım hala yumurtluyorsun bence bu süper bir şey :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...