17 Şubat 2010 Çarşamba

TİŞÖRTTEN VE PENYE ELBİSEDEN BİR PARÇA İLE YENİ ELBİSE

Daha önceki yazılarımdan birinde eski bir tişört ve elbiseyi değerlendirerek yeni bir elbise yaptığımı söylemiştim fakat sonuçtan memnun kalmadığım için bazı değişiklikler yaptım neyse ki o zaman henüz makinem yoktu ve sadece teyel yapmıştım.
Elbisenin ilk şekli (anlaşılacağı gibi üst kısım bir tişört, alt kısım da askılı bir elbisenin eteği)
















Bu şekilde kalmasını istemedim ve etek boyunu kısaltıp, kesilen parçalarla muhtelif yerlere fırfır yaptım.
































Etek boyunu ve üst bedeni kestikten sonra eteği büzerek üst parçaya ekledim.
















Üst parçadan arta kalanlardan, eşit kalınlıkta şeritler keserek etek yanlarına fırfır yaptım fakat burada bir açıklama yapmam gerekiyor, acemiliğim sonucu dikkatsizliğim de eklenince eteği üst bedene ters diktiğimi fark ettim ve sökmek yerine şeritleri yanlara fırfır olarak ekledim böylelikle dikişlerin üzerini kapattım.
































Etek boyu kısaltılırken arta kalan parça ile de üst bedenin ön yüzüne fırfır olarak ekledim; en üstede çizgili penye şeridi ekledim.
















































Askılardaki mavi rengi gizlemek için çizgili penye şeritlerin bir kısmını askıların üzerine diktim, böylece ön yüzdeki fırfır ile uyum sağladı.
İşte elbisenin bitmiş hali. İsterdim ki canlı bir modelle sunayım elbisemi.
































Bu elbise sevgili Zeynep'e hediye edilecek. Umarım bedeni tam olur. 

3 yorum:

Proje Çantası dedi ki...

Dikiş makinalarımız aynı :)

FADİŞ dedi ki...

he he amotörlük işte, biraz ilerleyelim bir singer alırız artık kendimize, şimdilik bu idare ediyor beni, ya sen memnun musun?

Proje Çantası dedi ki...

Memnunum. Tabii desenleri fazlaca olan bir makina isterim ama acemiyim. Geçen sene internetten fonksiyonlarına göre en ucuz buydu, aldım.